BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Botilbud Bakken søger snarest en midlertidig kollega på 30-34 timer pr. uge. Varighed er på et år, men med mulighed for eventuel forlængelse. Der arbejdes hver anden weekend, dag- og aftenvagter og arbejde på helligdage forekommer. Du skal forvente at deltage i borgerferie hvert andet år.
Det gode hverdagsliv
På vej gennem huset møder du en borger, som hjælper med at køre skrald ud i kørestolen. En anden borger hjælper med at fylde kaffedepoterne op og dele sedler ud til enhederne. En tredje borger er, sammen med sin far, optaget af at arrangere kulturaftener, i samarbejde med frivillige.
På Botilbud Bakken har 36 voksne deres hjem. Det gode hverdagsliv udspiller sig på forskellig vis og med mulighed for støtte døgnet rundt pga. varierende grader af hjerneskade og fysisk handicap.
Kerneopgaven handler om at sætte mennesket først og sammen styrke den enkeltes potentiale og trivsel. Din opgave vil derfor tage afsæt i at dine handlinger understøtter og fremmer det enkelte menneskes oplevelse af selvstændighed og livskvalitet
Vi ser og støtter den enkeltes ressourcer ud fra en neuropædagogisk tilgang, og vi nytænker med afsæt i et pædagogisk værdigrundlag og høje etiske idealer. Vores måde at møde den enkelte har fundamental betydning for trivsel og adfærd.
Om organisationen Bakken
Organisationen er en del af Job & Velfærd under Fagcenter for Erhvervet hjerneskade og Fysiske handicap. Organisationen Bakken består af et døgndækket botilbud med 32 pladser efter §105/85 og 4 pladser efter §107.
Personalegruppen er sammensat af pædagoger, SSA, ergoterapeuter og pædagogiske assistenter. Alle faggrupper deltager i alle aspekter af arbejdet, herunder ADL, vedligeholdende træning og det socialpædagogiske arbejde. Vi lægger stor vægt på det tværfaglige samarbejde imellem faggrupperne.
Vi stræber efter løbende faglig udvikling via kurser, temadage, supervision, sparring, og uddannelse. Der er derfor stor mulighed for at udvikle din faglighed og person.
Bakkens pejlemærke
På Bakken arbejder vi ”Med hverdagen som drivkraft”, hvor alle vores indsatser tager afsæt i borgerinddragelse og vores vidensgrundlag.
Det betyder, at vi er bevidste om og arbejder med vores faglighed og faglige ståsted, således alle handlinger tager afsæt i et helhedsorienteret menneskesyn. Herunder er vi opmærksomme på løbende at afstemme vores indsatser med vores aktuelle målgruppe.
Om Jobbet
Dine opgaver består af at medvirke til at sikre det gode hverdagsliv for borgere, der bor i et døgndækket botilbud. Du deltager på en undervisnings dag i løbet af din opstart og vil ligeledes have dage med oplæring. Eksempler på opgaver kan være:
- At tilrettelægge og udføre en målrettet pædagogisk indsats ud fra den enkeltes mål.
- At yde støtte til pleje og omsorg til borgerne, som f.eks. planlægge og udføre ADL med udgangspunkt i en pædagogisk og rehabiliterende tilgang.
- At yde støtte og hjælp til spisning, medicingivning og toiletbesøg.
- Udarbejde og lave opfølgninger m.m. i CURA.
- At støtte borgerne i kommunikation og sociale relationer.
- At indgå i et team og bidrage til det gode samarbejde med kolleger
Vi forventer af dig
- Der foretrækkes at du er uddannet pædagog, ergoterapeut eller social og sundhedsassistent
- At du måske har erfaring inden for det neuropædagogiske med fokus på mestring i hverdagslivet – dog ikke et krav, da du får rig mulighed for at tilegne dette i arbejdet med borgerne og sparring med gode kolleger og mentor
- Du er en aktiv holdspiller og værdsætter et godt arbejdsmiljø
- Alle dine handlinger tager afsæt i at skabe værdi for borgerne
- Du er fysisk og psykisk robust, da flere af borgerne har brug for mange forflytninger og der kan forekomme udad reagerende adfærd
- Du er udviklings- og samarbejdsorienteret på alle niveauer i organisationen
- Du er fleksibel og med stor selvstændighed
- At du har gode skrive og IT kundskaber, da dokumentation er en naturlig del af hverdagen
- Er anerkendende og empatisk
- Er mødestabil
- Kan medvirke til en kultur, hvor samarbejde, ordentlighed og godt arbejdsmiljø er i højsædet
- Er villig og nysgerrig efter at tilegne dig ny viden via kurser, temadage og efteruddannelse.
Vi kan tilbyde
En socialfaglig arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og stort fokus på tæt integration af det pædagogiske og det sundhedsfaglige arbejde i hverdagen. Er du nyuddannet kan vi tilbyde dig en god arbejdsplads, hvor der er plads til at DU kan udvikle dig, i din nye fagidentitet.
Vi prioriterer samarbejde og et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø højt. Vi vægter derfor fælles ansvarlighed i opgaveløsningen og at alle handlinger omkring borgerne tager afsæt i det hele menneske.
Vi har et arbejdsfællesskab, hvor tryghed, omsorg, trivsel, inklusion og social forståelse er nøgleordet – hvor kreative ideer, der gavner beboere og arbejdsplads værdsættes. Vil du bidrage til det, så send os en ansøgning.
Ansøgningsfrist
Den 15. juni - Vi afholder samtaler i uge 25
Arbejdsstedets adresse
Sebbersundvej 2h, 9220 Aalborg Øst
Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation
Forud for endelig ansættelse indhentes der straffeattest og der tages reference.
Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til konst. assisterende leder, Julie Ulf, på mobil 25205559 i hverdage mellem kl.8-13
Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aalborg Kommune, Sebbersundvej 2H, 9220 Aalborg Øst
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://aalborg.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=868b1651-49ae-47ff-901d-b71b9aeceee2
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5840224