BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for HR og personeladministration og trives du i en hverdag, hvor opgaverne kan ændres med kort varsel? Har du stærke relationelle kompetencer, og formår du at skabe effektiv opgaveløsning af høj kvalitet?
Så er stillingen som elementleder i Forsvarets Vedligeholdelsestjenestes Administrative Fællesskab lige noget for dig.
Om os
Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste er en niveau II myndighed i Forsvaret, som består af Forsvarets Hovedværksteder, 3. Vedligeholdelsesbataljon fra Hærens Trænregiment, Reparations- og vedligeholdelsesafdelingerne fra Søværnets OPLOG’er, det tekniske personel fra Flyvevåbnets Helikopter Wing og dele af det jordbaserede tekniske personel fra Air Transport Wing i alt ca. 1600 medarbejdere.
Ud over at reparere og vedligeholde forsvarets materiel støtter vi Forsvarets styrkeproduktion, indsættelser og beredskaber med veluddannet militært teknisk personel, der udlånes til og indgår i forsvarets operative enheder.
”Forsvarets Vedligeholdelsestjenestes Administrative Fællesskab” er et administrativt fællesskab med ansvaret for at understøtte Forsvarets Vedligeholdelsestjenestes personaleadministration.
Vedligeholdelsestjenestens Administrative Fællesskab (VAF) består af en central administrationssektion og seks decentrale elementer.
I rammen af et virtuelt fællesskab har VAF til opgave at varetage den daglige personeladministration indeholdende blandt andet tids- og rejseregistrering samt –afregning, støtte til rekrutterings- og udvælgelsesprocesser, bemanding, kursusbooking og generelle HR opgaver samt front office støtte til myndighedens områdechefer.
VAF består af ca. 35 medarbejdere med bred erfaring fra både den civile og militære del af vedligeholdelsestjenesten. Hvert decentralt element består af en elementleder, to til fire administrative medarbejdere og en kontorelev og refererer til den centrale administration i Brabrand.
Vi prioriterer en professionel og initiativrig tilgang til vores arbejde, og vi sætter en ære i at levere service af høj kvalitet til såvel medarbejdere som chefer.
Arbejdsmiljøet er præget af en uformel omgangstone, hvor vi løfter i flok og hjælper hinanden i mål.
Om stillingen
Som elementleder ved VAF Vest bliver du ansvarlig for at understøtte både den lokale personeladministration og det administrative fællesskab.
Du bliver elementleder for tre erfarne administrative medarbejdere. Du bliver desuden nærmeste administrative sparringspartner for den lokale områdechef.
I forlængelse heraf bliver du en integreret del af den lokale ledelse ved Vedligeholdelsesområde Vest, hvor du ud over dine ledelsesmæssige opgaver i relation til dit personale, skal rådgive, vejlede og støtte områdechefen efter behov.
Stillingen kræver endvidere et tæt samarbejde med de øvrige elementledere i VAF om opgaveløsning i det virtuelle opgavefællesskab.
Din funktion refererer direkte til sektionschefen i det administrative fællesskab i Brabrand, og du vil være ansvarlig for at implementere centralt udstukne retningslinjer i dit lokale ansvarsområde, herunder også selvstændigt videreudvikle elementet i en moderne retning.
Overordnet er det dit ansvar, at elementet løser dets to overordnede kerneopgaver, som er generel personeladministration og lokal frontoffice brugerkontakt. Førstnævnte opgave består af alt fra tids- og rejseregistrering samt -afregning til generelle HR opgaver. Den anden opgave indebærer frontoffice brugerkontakt og ad hoc støtte til områdechefen samt rådgivning og vejledning af værkstedsledere og medarbejdere i dit elements ansvarsområde.
Dit faste tjenestested vil være i Nørresundby.
Om dig
Vi forestiller os, at du kontoruddannet med speciale i offentlig administration og har gennemført akademiuddannelse i ledelse eller anden ækvivalerende uddannelse som eksempelvis socialrådgiveruddannelsen.
Du har en udpræget evne til at arbejde selvstændigt og træffe lokale beslutninger under hensyntagen til de centralt besluttede principper og retningslinjer. Dette er vigtigt, fordi dit element er decentralt placeret i forhold til din nærmeste chef. Derfor er det også essentielt, at du evner at navigere i krydsfeltet mellem centrale beslutninger og lokale ønsker og behov.
Du har en professionel indstilling til dit arbejde med lyst til kontinuerlig personlig og faglig udvikling. Du har en naturlig relationel ledelsesstil og formår at tilpasse din ageren afhængig af situationen, hvor du som rollemodel, formår at skabe gode resultater gennem dine medarbejdere.
Du har et helhedssyn, arbejder systematisk og er i stand til at have flere bolde i luften samtidigt. Din kommunikation er entydig og letforståelig, både i forhold til ledelsen såvel som øvrige medarbejdere.
Du er loyal, servicemindet og omstillingsparat. Desuden forventes det, at du besidder særligt stærke relationelle evner, da du vil indgå i arbejdsrelationer på tværs af geografi og niveauer.
Slutteligt trives du i en foranderlig hverdag, hvor opgaverne kan ændres med kort varsel.
Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den til enhver tid gældende relevante overenskomst. Derudover har du mulighed for at forhandle et tillæg afhængig af dine kvalifikationer og erfaring. Hertil kommer arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder bl.a., at du skal kunne sikkerhedsgodkendes, samt at du er forpligtet til at deltage i fredsskabende og fredsbevarende operationer mv.
KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Kaptajn Martin Sønderby Tlf. mobil: 2870 2736.
Hvis du har spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-Konsulent Mia Nordbeck Carlsson, Forsvarsministeriets Personalestyrelse på mail fps-mnc@mil.dk.
Ansøgningsfristen er den 20. august 2023.
Samtaler forventes afholdt umiddelbart herefter.
Ansættelse efter aftale.
Vi vil bede dig om at søge stillingen via nedenstående link. Du opfordres til at vedhæfte dokumentation for relevant uddannelse. Du har også mulighed for at vedhæfte andre relevante dokumenter eller du kan medbringe disse ved en eventuel samtale.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM FORSVARETS VEDLIGEHOLDELSESTJENESTE
Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste er en kvalitetsledelses og arbejdsmiljøbevidst servicevirksomhed, der vedligeholder, reparerer og modificerer Forsvarets materiel. En del af virksomheden er i dag ISO og arbejdsmiljøcertificeret, hvilket forventes at blive udbredt til hele organisationen. Myndigheden beskæftiger ca. 1700 medarbejdere.
Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste består af en Vedligeholdelsesdivision med seks vedligeholdelsesområder fordelt geografisk over hele landet, og en Planlægnings- og Koordinationsdivision beliggende i Brabrand. De seks Vedligeholdelsesområder er specialiseret i at reparere, vedligeholde og modificere specifikke materielsystemer indenfor deres faglige søjle. Planlægnings- og Koordinationsdivisionen består af en Forretningsafdeling og en Driftsafdeling, som varetager koordinerende planlægning, uddannelse, styring, controlling og udvikling af Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste.
Ud over at reparere og vedligeholde Forsvarets materiel så støtter Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste Forsvarets operationer og missioner med veluddannet militært teknisk personel, der udlånes til Forsvarets enheder iht. aftalte planlægning eller ad hoc i særlige tilfælde.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste, Vedligeholdelsesområde Vest - Nørresundby, Gammel Høvej 34I, 9400 Nørresundby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=184362&DepartmentId=18959&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5873521