Financial Controller

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ergonomic Solutions is the world’s leading provider of ergonomically advanced technology mounting and mobility solutions for technology applications across the grocery, retail, hospitality, entertainment, and transportation sectors. 

For over 25 years, we have provided our customers with solutions that simplify the implementation and use of technology in our core applications areas – POS, payment, self-service and digital signage. These solutions are developed in partnership with global retailers and technology suppliers coupled with the most advanced ergonomics. 

Creators of SpacePole, Ergonomic Solutions has shipped over 12.5 million mounting and mobility solutions. In the retail sector, we supply over 60% of the global top 50 retailers making our technology mounting solutions the preferred choice.

Attraktiv karrieremulighed i international vækstvirksomhed

Kunne du tænke dig at være en del af et kompetent og samarbejdsorienteret team, hvor du samtidig er med til at bidrage til virksomhedens fremadrettede udvikling? Som den nye Financial Controller tiltræder du en alsidig og spændende stilling i en international succesvirksomhed med højt til loftet og en venlig og uformel omgangstone. Med din brede opgaveportefølje vil du hos Ergonomic Solutions opleve gode udviklingsmuligheder både på et fagligt og personligt plan, ligesom du vil få mulighed for at lære og vokse sammen med virksomheden. 

Med reference til økonomichefen bidrager du til, at sikre overholdelse af koncernens finansielle retningslinjer, ligesom du er med til at sikre, at alle interne og eksterne rapporteringskrav overholdes i relevante selskaber. Dette ansvar indebærer følgende: 

  • Du bliver ansvarlig for regnskabsaflægning, månedsrapportering og afstemning af balance for de europæiske salgs- og distributionsselskaber – primært i Tyskland og Frankrig
  • Du bliver ansvarlig for bogføring, moms, skatteoptimering og intrastat samt debitor- og kreditorstyring
  • Du bidrager til - og i nogle tilfælde tager ansvar for forskellige divisionsprojekter – såsom optimering af processer eller værktøjer til rapportering/budgettering
  • Du bliver inddraget i det forstående ERP-projekt, hvor det nuværende ERP-system opgraderes til Microsoft Dynamics 365 (som går live i juni måned)
  • Du forbereder lønnen, og beregner kommissionsaftaler samt rabataftaler, ligesom du udarbejder analyser til brug i salgsafdelingen
  • Du får et tæt samarbejde med flere eksterne partnere som eksempelvis bank, revisorer m.fl. samt internt i virksomheden, hvor samarbejdet strækker sig på tværs af afdelinger og geografier

For at få succes i rollen har du minimum et par års erfaring med lignende opgaver – formodentlig fra en stilling som revisortrainee/assistent, og hvor du nu er klar til næste skridt på ”den anden side af bordet”. Alternativt kan du have tilegnet dig denne erfaring fra en stilling som Financial Controller. Du har en god IT-forståelse, og det er en fordel, hvis du har erfaring med ERP-systemer – gerne Microsoft Dynamics 365. Da der er tale om en international virksomhed, forventes det, at du taler og skriver dansk og engelsk på højt niveau. Hvis du samtidig forstår og taler tysk, vil det være en stor fordel.

Du bor desuden i hensigtsmæssig køreafstand fra lokationen i Nørresundby. Der må forventes op til 5 rejsedage per år til at besøge de europæiske salgsselskaber og lejlighedsvis deltage i teammøder.  

Det forventes, at du kan arbejde selvstændigt, men at du samtidig trives med og værdsætter et tæt samarbejde med kollegaer på alle niveauer, både i økonomiafdelingen og på tværs af forretningsdivisionerne. Du skal have gode kommunikationsevner og forstå, hvordan man kommunikerer på alle niveauer og med eksterne partnere. Det er vigtigt, at du er klar til at tage ansvar, men samtidig også er i stand til at spørge om hjælp, når det er nødvendigt.

Er du den nye Financial Controller til Ergonomic Solutions i Nørresundby, så skynd dig at uploade din ansøgning og dit CV. For yderligere information om stillingen kan henvendelse rettes til chefkonsulent Christina Højsholt-Nielsen fra Sensu A/S på tlf.: 61 80 90 91. Du kan læse mere om Ergonomic Solutions på https://www.ergonomic.solutions/

Der gøres opmærksom på, at vi ikke arbejder med ansøgningsfrister, da vi behandler ansøgningerne løbende.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

SENSU A/S, Gøteborgvej, 9200 Aalborg SV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://app.elvium.com/da/positions/21597/c/applications/new

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5850509

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet