Ergoterapeut

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Selvhjælpsterapeut 

I Ældre- og Handicapforvaltningen er vores kerneopgave at fremme menneskers mulighed for at leve et uafhængigt liv gennem udvikling, støtte og omsorg. Det gør vi sammen med borgerne og deres netværk. For at kunne løse denne opgave sætter vi ambitiøse mål og arbejder efter fire strategier: Velfærdsinnovation, rehabilitering, samskabelse og handlekraftig organisation. Vi ønsker at være banebrydende inden for nye måder at skabe velfærd på, og vi er en involverende og kompetent organisation, der drives af at gøre en forskel for borgerne. 

Visitationen Afklaring og Forebyggelse er en myndighedsafdeling med fokus på primær rehabilitering. Vi er en udviklingsorienteret arbejdsplads, og for fortsat at kunne opnå målet om at holde Aalborg Kommunes borgere mest mulig selvhjulpne, søger vi 1 kollega til en fast stilling som selvhjælpsterapeut. Stillingen er 37 timer om ugen med tiltrædelse snarest muligt.  

Som selvhjælpsterapeut vil du blive ansat som myndighedsperson i Visitationen Afklaring og Forebyggelse. Vi arbejder målrettet med borgerne i kortere rehabiliterende forløb, med afsæt i borgerens behov for personlig eller praktisk hjælp.   
Vi har stort fokus på vores kommunikation – både med borger og pårørende, samt med interne/eksterne kolleger og samarbejdspartnere – vi har udgangspunkt i den motiverende samtale og Styrket Borgerkontakt. Du bliver en del af en faggruppe, hvor gensidig sparring og kreativ tænkning er en naturlig del af hverdagen, og det det sociale samspil og trivsel prioriteres højt. 

 

Dine opgaver vil primært være:  

  • at varetage primær rehabiliterende indsats i forhold til SEL §83a hjemme hos borger, herunder have fuldt ansvar for egne borgerforløb og lave relevant opfølgning undervejs funktionsvurdere og beskrive borgers ressourcer og behov i Cura 
  • at træffe og skrive afgørelse jf. SEL §§ 83/83a (samt §86 m.m.) ved afslutning af forløb 
  • at arbejde motiverende og sætte mål sammen med borger, dennes netværk og eventuelle samarbejdspartnere 
  • at have et både forebyggende og efterbyggende perspektiv med i opgaveløsningen, så borger forbliver selvhjulpen længst muligt. 
  • at arbejde tæt sammen med selvhjælpskoordinator (og andre) om rette instanser på rette tidspunkt 

 

Faglige og personlige kompetencer:  

  • Du er uddannet ergoterapeut, og har erfaring med hverdagsrehabilitering. 
  • Du har gerne erfaring inden for visitation/myndighedsarbejde, herunder at træffe og skrive afgørelser. 
  • Du har et positivt menneskesyn og livsindstilling; du er empatisk, rummelig og hjælpsom, og du har god energi og godt humør.  
  • Du er en holdspiller; du har lyst til at arbejde tæt sammen kollegaerne, og du har øje for at sætte både egne som andres ressourcer og kompetencer i spil.  
  • Du er modig og handlekraftig; du tør bevæge dig ud i ukendte situationer og kan handle hvis nødvendigt. 
  • Du er god til at kommunikere (med baggrund i Den Motiverende Samtale eller lign) og du er indstillet på kontinuerligt at udvikle på din kommunikation med borger, kolleger og samarbejdspartnere. 
  • Du kan se muligheder, som du kan omsætte til kreative løsningsforslag i din tilgang til borgeren. 
  • Du er udviklingsorienteret og har lyst til at være på forkant med udviklingen indenfor hverdagsrehabilitering. 
  • Du kan arbejde analytisk og struktureret. 
  • Du er god til at formulere dig på skrift.  
  • Du trives med mange sideløbende borgerforløb og kan selvstændigt planlægge og udnytte din arbejdsdag effektivt. 
  • Du kan anvende IT (Cura, Outlook, Word, Teams mv). 
  • Du har kørekort til personbil (B-kørekort)

 

Vil du vide mere? 
Du er velkommen til at kontakte teamleder Annemette Rønn på tlf. 99825060, eller ass. visitationschef Signe Johannesen på tlf. 99825014   
 


Arbejdsstedets adresse

Lindholm Brygge 31, 9400 Nørresundby
 


Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er 37 timer om ugen med tiltrædelse snarest muligt. 

Løn- og ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. 
Forud for endelig ansættelse skal der foreligge en straffeattest og indhentes referencer. 

Vi forventer at afholde samtaler i uge 26.


Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.

I Aalborg Kommune tror vi på, at mangfoldighed skaber værdi, og vi bruger det potentiale, der ligger i forskelligheden til at løse vores kerneopgave endnu bedre. Vi behandler alle vores medarbejdere ligeværdigt, og opfordrer alle til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold. 

Vores arbejdsplads – kom med på en fantastisk rejse  
Som medarbejder i Aalborg Kommune bliver du en del af et stærkt fællesskab, der tæller 16.000 kollegaer og som hver dag udvikler sig sammen for at skabe de bedste resultater for borgere, virksomheder og foreninger.    

Vores kommune – i rivende udvikling  
Aalborg vokser hvert år med flere end 1000 nye indbyggere og takket være et handlekraftigt fællesskab, der gør tingene sammen, er der de sidste årtier blevet skabt tusinder af nye arbejds- og studiepladser samt et rigt kultur- og fritidsliv.  

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aalborg Kommune, Lindholm Brygge 31 1.tv., 9400 Nørresundby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://aalborg.career.emply.com/ad/ergoterapeut/i3cacf/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5855771

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet